IMG_4996.JPG

—Pngtree—download wooden sign with chain
logozwembaddoorzichtig.png
  • Foto van schrijverWebmaster

Seizoen 2020 uitgesteld....

Normaal gesproken bent u gewend rond deze tijd een mail van ons te ontvangen over de opening van het nieuwe zwemseizoen en kunt u in de voorverkoop alvast uw abonnement bestellen. Dit jaar is dat helemaal anders. Het coronavirus heeft alles op z’n kop gezet en ook de openstelling van het zwembad is onduidelijk. Het bestuur van het zwembad ziet met de huidige maatregelen geen kans om de oorspronkelijk geplande opening op 1 mei door te laten gaan. En omdat het niet zeker is hoe lang de maatregelen duren weten we ook niet wanneer het wel mogelijk is om open te gaan.

De voorbereidingen zijn intussen wel doorgegaan. Zo is er in de wintermaanden veel werk verzet om de zonneweide helemaal opnieuw in te richten, is het groot onderhoud aan de bassins uitgevoerd (nieuwe tegels en verfwerkzaamheden), zijn er de duikplanken vervangen en de duiktorens geschilderd en zijn deze week de baden weer gevuld met schoon helder water waaraan de noodzakelijke stoffen zijn toegevoegd om het water schoon te houden. Alleen met het verwarmen van het water wachten we nog even.

Op dit moment stellen we de beslissing over de opening uit tot na de persconferentie op 21 april. Met de informatie die we dan krijgen zullen we vervolgens bekijken hoe we verder gaan. Mochten we groen licht krijgen dan duurt het nog zeker een aantal weken voordat we echt open kunnen gaan. Veiligheid voor het personeel, de vrijwilligers en de gebruikers is voor ons het allerbelangrijkste.

Vooralsnog heeft het bestuur daarom besloten dit jaar niet voor 1 juni open te gaan. Maar die datum is niet zeker. Het kan ook wel later worden. Zodra er meer duidelijkheid is zullen wij u informeren over het vervolg en we hopen met u dat we dit jaar toch nog veel gebruik van het zwembad kunnen maken.

Voor nu wensen wij dat wij u na afloop van de coronamaatregelen in goede gezondheid weer in het zwembad “de Blinkerd” mogen begroeten.

Hartelijke groet en blijf gezond, Bestuur Stichting BES

160 weergaven